Isnin, 23 Jun 2008

Kelahiran Satu Ketentuan Kematian Satu Kepastian

Assalamualaikum n a very good day...

Kali nih aku nak sembang2 skit ja....
Aku tulis pasal benda nih sbb td petang aku terpandang parents aku sedang berbual(mcm kembali zaman romatik mrk) plak,ya la anak2 dah besar pjng....mlihat muka mereka yg kadang2 tersenyum,muram,no ekpresi, n mcm2
Aku tertanya apa yg mrk bual kan???? dan aku tertanya sudah cukup kaa nikmat idup yg mrk inginkan??? mereka berasa syukur atau kecewa ngan anak2 mereka.....ntah la hanya Allah yg tahu...

Apa yg ku terbayang bila tiba saat kematian mcm mana aku nak hadapi..tak kisah la parents ku atau aku....kalau parents aku dulu berupaya ka aku nak sedekahkan mereka pahala dan sentiasa doakan mereka....kalau aku yg mati dulu sudah cukup kah sumbangan aku pada mereka...

Aku juga terbayng kalau2 di usia mereka tua(sakit) boleh ka aku nak menjaga mrk seperti mrk jaga aku sampai sebesar ini...

Yg pasti ptg td mengingatkan aku supaya hargai setiap saat selagi masih ada perents aku tuh...aku dlm senyap2 akan intai perents aku dari jauh,cara mrk makan,minum,sembang n everyting....aku cuba rakam semuanya b4 terlambat...

Moga Allah memlihara kita semua daripd segala Kejahatan & kemungkaran

3 ulasan:

Si Penanya (?) berkata...

aku cuma mahu berkongsi leman. tak tau betul ka dak. tapi. bapak aku selalu berpesan. bila dia tgh hangin dengan aku, dia selalu ckp ayat ni "ko akan rasa juga macam mana abah rasa sekarang terhadap kau. masa tu barulah kau sedar apa yang kau dah buat kat abah. cuma kau tak sedar".. ha. seram kan? begitulah psyco-nya bapak aku dalam berhujah. ya. bila dia ckp mcm tu aku terdiam. mmg aku jnis pendiam pon dgn bapak aku.

PakSu Lamp berkata...

tp tuh la sememangnya kalau kita buat baik ngan mak bapak esk anak2 kita akan buat benda yg sama balik, kalau kita buat tak baik esk anak2 kita akan buat the same ting..tp tuh la hanya Allah Maha mengetahui...

broken_nigina berkata...

hargai selagi ada.
:)