Selasa, 10 Jun 2008

Buat Bodoh Lebih Baik Daripada Buat Pandai


Assalamualaikum and a very good day....
Sebelum ini aku hanya mempromosikan kata2 yang aku "randomly" terpikir sbb aku bengang ngan "somebody". Apa maksud aku ngan "buat bodoh lebih baik daripada buat pandai".

Aku bagi contoh, katakan kita buat experimen kimia(aku ambik kejuruteraan kimia) dalam kumpulan. Kita tahu cara nak buat langkah demi langkah tapi sengaja buat taktau. Manfaatnya kita boleh tengok sejauh mana ahli group kita yang betul2 fokus dan serius dalam kerjanya. Sebab kalu buat pandai nanti ahli group yg mmg pemalas akan terus lepas tangan..


Dan lagi kalu buat pandai silap2 kita nampak lebih bodoh dari buat bodo. Alasannya sekali benda yang kita buat pandai tuh silap, orang dengan sedap mulutnya kata "ambik hang buat pandai sgt,blagak mcm reti padahal tgk la apa dah jadi", tentu sekali kita takmau dihentam setempek mcm tuh kan...


Selain dprd tuh, lebih baik kita buat bodo(humble)rendah diri so that org akan kata "budak tuh low profile mcm bodoh taktau apa ja". Tapi sekali kita menonjol,penonjolan kita tuh pasti gempak dan style gila lah...


Last but not least, kata2 aku "Buat Bodoh Lebih Baik Daripada Buat Pandai" hanya sesuai untuk sesetgh situasi bukan semua....so pikiaq2 la dulu pastu bru komen,klau tak puas hati ANDA CUMA PERLU KOMEN!!! with that thanks... :)

4 ulasan:

Si Penanya (?) berkata...

wah leman ang ada bakaT!!!
haha

Si Penanya (?) berkata...

post ang ni memang babi! kenapa aku tak terpikir dulu sebelum ang<---cemburu

PakSu Lamp berkata...

hahaha...mana aku nak tau dah otak ku yg ntah papa nih tetiba terpikir....

ahmad adzim berkata...

bak kata pepatah@statment@ape2 la.

'just be urself.if u try to be somebody else,the only person u'll become is a monkey'