Selasa, 2 September 2008

Komuniti Melayu Sefakulti Ku Di Kampus Blue Roof

Assalamulaikum n a very good day....

ini merupakan post yg lama tp tak terpost...


Isu yg aku nak kupas dlm nih adalah isu dr pengalaman.....tak terikat ngan mana2 fakta.

Akhir2 nih aku telah membuat kontroversi atau memanaskan hati sekumpulan pihak yakni MT(majlis tertinggi) persatuan Fakulti aku... Dengan secara tak sengaja atau segalanya berlaku akibat salah paham aku telah mengeluarkan statement BlaBlaBla....(propaganda aku).



Actually aku ingin juga menilai sejauh mana aku mampu harungi dunia masa akan datang jika kita diserang(dr segi mental) secara rambang dan berkumpulan akibat perbuatan kita sendiri(mengeluarkan statment)dan waktu itu mmg tiada sahabat atau kenalan yg akan pedulikan kita sedangkan byk perkara yg kita lakukan(aduan atau tindakan) adalah dari buah fikiran mereka sendiri(kekdg terasa mcm korban pun ada)....mmg tak dinafikan mesyuarat yg aku hadiri waktu itu adalah utk myelesaikan hal yg aku telah timbulkan....Aku memuji diri sendiri kerana mampu harungi bendalah itu semua dengan penuh dedikasi dan profesional....bayangkan jika kita dihentam oleh 5 org sekali,jujur aku katakan aku mmg ketaqqq gila....tp inilah masanya utk kita lihat sejauh mana diri kita boleh handle....mereka ini seperti pantang juga menerima hentaman dari seorg yg bergelar aku,tp itu mmg hak mereka utk bersikap mcm tuh...cuma yg aku tak setuju ialah mereka lebih cenderung berpuashati dengan pihak pensyarah sedangkan mereka tak endahkan sgt aduan atau komplen dari student,lupakah depa(mereka) nih yg persatuan mereka tuh utk pelajar dan bukan pensyarah....



Selain daripd itu,Dari pandangan aku sendiri jika dilihat sikap golongan pelajar Melayu dalam komuniti yg aku ada sekarang ini agak menyedihkan.....mereka tidak ramai memberi fokus kepada perihal yg lebih matang spt kepimpinan,persatuan dll sebaliknya lebih cenderung mmberi kritikan berbapakan dasar pengecut,tidak menyumbang dan membawa hal sendiri serta isu2 len yg lebih kepada kehidupan sendiri.Namun ini bukan bermaksud aku menyalahkan mereka atau menuduh mereka tidak OK dalam hal2 lain...cuma mereka lebih byk OK dlm hal2 hiburan ataupun hal2 lain yg tak disebut...Tidak dinafikan ada golongan yg berpemikiran matang dan berpendirian intelektual(ada shbat yg aku tak sangka dia berpemkiran hebat sebegitu) namun kebykkan mereka dibatasi ngan halangan tertentu yg tak dpt dikenalpasti....



Cuma disini aku dapati kebykan kita lebih cenderung memikirkan akibat atau sbb berdasarkan satu perspektif pemikiran...dan yg lebih ngeri kita terus membuat andaian yg akhirnya kita yakin dgn andaiyan kita sndiri tanpa usul periksa....

1 ulasan:

ayiem berkata...

go lemannnN!!!!!!!!!!!! daripada apa yg ang cerita nie, jelas skali geng2 hang kat persatuan tu tak matang...berfikiran sempit....aku sokong hg dr blakang k....ehh takmo la...satgi ang kentut lak...dari tepi...ok sket.. :P