Selasa, 2 Jun 2009

musim 2 thn sekali????

Assalamualaikum and a very gud day.....



Pasal musim yg berlaku 2 tahun sekali nih bukan la aku nak bercakap pasal fakta sains or what. Musim ni akan berlaku 2 thn sekali which is time cuti mcm skarang nih (cuti skolah) dan cuti hujung tahun. Itulah musim KENDURI yg aku maksud kan.

Cuti kali nih mcm biasa aku rasa semua tau, majlis kenduri bersepah mcm umat manusia bermurah hati menjamu makhluk tuhan yg lain. Makan tengah hari dah bleh kira save money dah. Ibu2 dirumah dapat bercuti dr memasak.

Aku rasa kes tersilap masuk kenduri org len mngkin dah biasa...sbb kat famili aku pun pernah jadi.
Bukan nak puji la kan tp org Melayu nih baik, sungguh tak kenai sbb org silap majlis kenduri, tetap dia jemput makan.(klu yg buat2 silap tuh taktau la kan)


The point is majlis kenduri nih sgt best. Sbb majlis nih bukan ja pasal persandingan tp lebih meriah sbb dah jadik mcm hari ReUnion keluarga dan juga mmber2. Time kenduri ni lah kita akan jumpa segala sepupu sepapat yg dkat mahu pun yg bau2 macang.

Semua bersuka2 mengungkap kisah lama.(parents2 kita lah). Anak2 pula mendengar ngan penuh minat sambil kekdg tuh kena perli. (Sbb zaman parents kita lain ngan mereka). Time tuh bg aku, terasa hidup nih sgt2 indah, sampai aku rasa mcm hidup nih sgt2 bermakna n bahagia.



NASIK MINYAK...tak ka sedap tuh!!!yyuuummmmyyyy
Itu la nikmat berkeluarga, bg aku malanglah pd siapa yg tak sukakan kekeluargaan dan lebih menyibukkan diri ngan bendalah lain. Keluarga itu umpama satu anugerah yg sgt besh. Ini lah keseronokan sbnar dlm kehidupan. BUkan ngan dok seronok berclubing, besuka suki sampai ilang batas2....(ambik ang! aku agak beremosi)


ok lah tuh ja lah yg aku nak ckp kan...arios akantos!!

1 ulasan:

Azizal Adnan berkata...

emo sey.... hahahaha