Khamis, 21 Mei 2009

maMat sonGkoK berBaju merah malu terSipu2

Assalamualaikum n a very good day....

Wah sudah lama gak aku tak update blog. Bukan apa sblum nih during hari2 kuliah besa la busy. Sem yg berlalu aku agak pulun utk naikkan pointer yg makin ghairah menurun. ALahamdulillah at last final paper semua rasanya aku jwb ngan baik. Cuma berlaku la benda yg agak (amat act.) memalukan. Di pagi yg gemilang yakni hari last bg paper yg last (paper osha).



Aku ngan confident p la kampus nak jwb paper final ngan mmber2 len. sLAlu nya group batch aku akan dipanggil masuk ke LP (laman perdana ; mcm dewan exam gak la) yg last skali selepas semua dah masuk. So bila Dah ready kami pun masuk beraMai2. On da way aku terselisih ngan makhuk tuhan yg sorg nih, member aku gak la. Dia patah balik kuar dr dewan sbb terBawa masuk notes (hik3). Yg lain pun senyum2 la kat dia. YG ku nih advance siap leh kata kat dia, “hai xcited sampai bwa masuk notes” (sambil ketawa sinis) so sarcastic. Maybe dlm hati dia, mcm nak sepak ja aku time tuh.



So nak dijadikan cerita, aku yg bersongkok dan berbaju merah pada waktu tuh berjalan masuk bersama2 mmber len menuju ke detik2 perperangan terakhir (mcm total war) utk sem tuh. Sebelum masuk ada la 2 pengawas di pintu masuk. Then kami pun jalan lagik sampai dah masuk kat bhg depan dewan exam tuh. time tuh aku agak pelik, insan2 student yg asal nya muka tensen+confident+unik+anih tetiba memandang depan ke arah kami dan ada yg mcm terseyum2. At da same time pengawas yg ada di atas stage yg sedang mengunakan mike (sejenis alat yg m’transformkan gelombang suara) bersuka2 ketawa. Pengawas exam yg lain ada jua yg muka mcm terpegun.

AKu tak tahu yg lain sedar atau tak.aKu rasa aku sorg ja yg perasan scenario tuh. aKu time tuh mcm watak utama. Tp blum sempat habis aku melayan imiginasi serta mengungkai misteri kejadian tuh, tetiba mmber aku tegur “leman kot ya nak bwa toyol msk exam pun berpada2 laa”………………………… aku kaku dan bru terasa ada sesuatu atas bahu kanan aku. Rupanya aku sdang mengalas beg tatkala berjalan masuk ke dewan exam. Mmber2 aku hampir semua dah perasan tp ada yg mcm terkejut sampai takleh nak kata apa2. Aku seorg lelaki yg bersongkok berbaju merah waktu tuh pun kluar semula utk meletakkan beg aku yg berwarna oren. Ngan malu tersipu2 aku masuk buat muka (pretend it never happen) dan duduk bersedia nak menjawab……


Maybe itu kesannya bila aku terlalu kuat menghafal, sbb subjek tuh byk menghafal dan aku agak letih menghafal bendalah OSHA yg penuh ngan notes pelik2 pasal case study la,rule n regulation lah n byk bendalah2 yg aku tak suka nak hafal…….
MujurlaH itu last paper, klu next day jumpa g mmber2 aku time kat kampus utk jwb paper mesti perkara tuh jadik Bahan yg teruk(aku idup dikalangan mmber2 yg kuat bahan)…wakakakakaka

moral of the story...jgn la dok perli org len time2 genting mcm tuh.....wakakaka

4 ulasan:

Si Penanya (?) berkata...

hhahahahaha leman time bila ni? mesti kena gelak kaw kaw kan kau? hahahahah

ayiem berkata...

hahahaha padan muko hang....lawak sungguh!!

PakSu Lamp berkata...

time las paper hari khamis... paper OSHA....
malu gak la...lagi2 malu kat budak pompuan tuh...si Ain group A sbnarnya,hik3

Azizal Adnan berkata...

hahaha...