Isnin, 17 November 2008

Mmber slalu LUPA kwn bila ada Si Dia

Assalamualaikum n a very good day....



Aku rasa ramai yg setuju bila aku kata mmber cenderung utk lupa kwn2 dia yg kamcheng seblum nih atau berlaku konflik bila dia mula tumpu perhatian pada Si Dia.....




Hal ini byk berlaku dlm kehidupan aku juga sahabat2 seperjuangan aku sekrang. Sering berlaku konflik antara kami sehinggakan ada yg bermasam muka atau mahu bertelingkah. Lebih menyakitkan hati bila Member kita tuh sudah mula payah utk hang out ngan kita atau pun sudah pandai nak tipu(walaupun akhirnya kantoi), semata2 kerana nak spend time ngan GADIS. PALING aku benci dan meluat bila ada gak yg OBSES ngan awek???(sangat gila)




Ya mmg itu hak peribadi dia utk menentukan sapa dia nak kwan dan hang out apa semua. Tapi kita perlu ingat antara mmber ngan awek/pakwe, member lebih penting dlm kehidupan seharian...

Kita ngan mmber mmg ada simbiosis yakni kita saling bersandaran. As a student mustahil hampa(korang) boleh hidup seorangan.



Selalu bila hubungan ngan awek/pakwe sudah mula goyah baru time tuh kita akan mula kembali mendapatkan sokongan member2...tak malu ka?? ingat mmber2 tuh biol takda perasaan..(ya aku agak emo di sini). Aku acap kali melihat mmber2 sekeliling aku berkonflik gara2 hal awek..

Ada juga yg bila berlaku konflik dgn awek/pakwe dia mula merebak ngan member,cthnya lepas geram kat member,bermasam muka bila member tegur, serta buat muka mcm tempee basi sampai member naik terasa ketenganganya...



SO sebagai penutup aku harap kita lebih bijak meletakan Priority utk Member lebih dari awek atau pakwe.....tp terpulang lah, sbb nih adalah hak masing2




Kita perlu ingat bila kita hidup sebagai pelajar sahabatlah teman suka duka kita. Walaupun ada yg tak ikhlas namun depa(mereka) adalah org tedekat kita....

Kalau kita nak sgt bercouple atleast jgn la lupa member atau terlalu byk bg tumpuan terhadap awek/pakwe.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

urm...saya setuju..kadang2 nak berpasangan pun jangan la samapai lupa kawan..hahaha..apa salahnya luangkan masa ngan kawan2, sebab nanti kalo dah kawen, bila lak nak luangkan masa ngan kawan..btol tak??hehehe..neway, best blog awak..islamic n buka minda student like me..=)

PakSu Lamp berkata...

thanks a lot...
saya pun tulis2 blog nih time cuti boring2...
eh student mana ek??

Tanpa Nama berkata...

oit...
ak stuju ngan pe yg hg kata 2..
farhana

PakSu Lamp berkata...

hik3...tq sbb sudi membaca...